حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نام انگلیسی : Sparrow hawk

نام فرانسوی : Epervier d’Europe

نام علمی (لاتین) : Accipiter nisus

 

 

مشخصات :


نــر 27 سانتی‌متر ، ماده 37 سانتی‌متر ؛ پرنده ماده خیلی بزرگتر از پرنده نــر است . از پرندگان شکاری دیگر به وسیله بال‌های کوتاه و گرد و دم دراز مشخص می شود ، پرنده بالغ سطح شکمی با را‌هراه عرضی  نزدیک بهم و پاهای دراز زرد رنگ دارد . سطح پشتی پرنده نــر خاکستری پررنگ و گونه‌هایش خرمایی است و در پس گردنش لکه سفیدی دیده می شود . سطح شکمی‌اش دارای راه‌راه عرضی باریک قهوه‌ای مایل به قرمز است و دمش به‌طور مشخص نوارهای عرضی خاکستری و قهوه‌ای پررنگ دارد . سطح پشتی پرنده ماده قهوه‌ای مایل به سیاه است و نوار ابروئی ممتد و سفیدی دارد . سطح شکمی تقریبا سفید و دارای راهراه عرضی باریک قهوه‌ای پررنگ است . پرنده ماده شبیه  طرلان می باشد ، با این تفاوت که طرلان بزرگتر ، دمش نسبتا کوتاه‌تر و پوشپرهای زیر دمی سفید دارد . پرنده نابالغ شبیه ماده ولی قهوه‌ای رنگ است و در سطح شکمی راهراه واضح‌تر و نامنظمی دارد .  این پرنده هنگام شکار بالای پرچین‌ها ، حصارها و یا بین درخت‌ها گشت می زند و با حرکتی سریع به پرندگان و حیوانات دیگر حمله می کند . پرواز عادی قرقی شامل چند بال زدن سریع در فاصله بالبازرویهای طولانی است . ( رجوع شود به پیغو و پیغوی کوچک )



 

زیستگاه ‌:


زیستگاه قرقی ، بیشتر در نواحی پر درخت است و معمولا در جنگل‌ها و گاهی در بوته‌های بلند یا در بیشه‌ها آشیانه می سازد . زمستان ها در فضای باز و یا کم درخت نیز دیده می شود .



 

پراکندگی :



قرقی پرنده‌ای است بومی و  نیمه مهاجر، در گذشته نچندان دور از پراکندگی نسبتا فراوانی برخوردار بوده است و اما در حال حاضر از جمله پرندگان کمیاب محسوب می شود .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:, ] [ 22:35 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: