حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سارگپه ها:

این خانواده از پرندگان شکاری دارای بال هایی پهن،کشیده و دمی متوسط می باشند.پرواز آرامی دارند  و خیلی اهل تعقیب و گریز نیستند.قدرت بینایی و شنوایی آنها مانند اکثر شکاری ها است و ویژگی خاصی ندارد.فرم چنگال ها و پاها هم متناسب با جثه بدن(در بعضی از پرندگان شکاری پاها به شکل خاصی بزرگ است) و فرمی معمولی دارد.بطور کلی سارگپه ها از ابزار شکار همه را در سطح متوسطی دارند،در نتیجه نباید از آنها انتظار شکار متحیر کننده ای را داشت.

آنها بیشتر پستانداران کوچک،پرندگان کند پرواز و خزندگان را شکار می کنند.در حمله سبک خاصی ندارند، در صورت مشاهده طعمه در زمان مناسب و از زاویه مناسب حمله می کنند .تنها نکته جالبی که در این خانواده مشاهده کردم این بود که این گونه مدت هاست بلای جان کبوترهای شهری شده است.با نزدیک شدن به مناطق مسکونی در اطراف شهر ها،روستاها و یا کارخانه ها کبوتر های اوج گرفته را شکار می کنند.

کورکورها:

این خانواده هم مانند سارگپه ها از ابزار مورد نیاز شکار همه را در سطح متوسطی دارند اما در شکار و تهیه غذا فرصت طلب هستند.ظاهرا این گونه به نسبت سارگپه ها با هوش تر بوده و در شکار خلاقیت خاصی دارند.زمانی که قسمتی از زیستگاه دچار آتش سوزی می شود آنها بر روی درختان مجاور مکان آتش سوزی کمین کرده و حیوانات وحشت زده و گریزان از آتش را شکار می کنند.

کورکور ها بیشتر لاشه خوار هستند و نهایتا به حیوانات ضعیف اشاره شده در لیست سارگپه ها حمله می کنند.

شاهین ها:

شاهین ها از سریع ترین حیوانات روی زمین هستند!پرندگانی تیز پرواز که سرعت پرواز آنها در هنگام شکار به 300 کیلومتر در ساعت می رسد!!آنها به شکل ویژه ای مجهز به پیشرفته ترین سلاح های مورد نیاز شکار هستند.چنگال های بسیار قدرتمند و انگشتانی دراز که بتوانند به آسانی پرندگان را در آسمان بگیرند،بال های دراز داسی شکل و دمی مناسب برای مانور های سریع هوایی،دید قدرتمند و استفاده ازهوش بالا این شکاری های جسور را تبدیل به مرگ بار ترین پرندگان شکاری دنیا کرده است.

تقریبا هر حیوان کوچک تا متوسط جثه (هر چند سریع) را می توانند شکار کنند.به شکل خاصی در تعقیب و گریز های طولانی صبور هستند و به قول بعضی از دوستان قوش باز تا طعمه را نگیرند رها نمی کنند...!!

همیشه صحنه های شکار آنها برای تماشا کنندگان آن بسیار جذاب و دیدنی است.در مواردی شاهین های تربیت شده به حیوانات بزرگ تر و قوی تر از خود حمله کرده و آنها را شکار می کنند.برای مثال بالابان های تربیت شده قادر به شکار آهو و یا پرندگان بزرگ جثه ای مانند هوبره و... هستند.

ادامه دارد...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:, ] [ 16:58 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: