حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کرکس ها

زمانی که از شکار صحبت می کنیم شاید به میان آوردن نام کرکس ها خیلی مرتبط با موضوع نباشد اما کرکس ها هم شکار می کنند.آنها به حیوانات ضعیف و در حال مرگ حمله می کنند پاهای قدرتمندآنها همراه با منقار محکم و درنده شان به آسانی طعمه مورد نظر را از پا در می آورد.کرکس ها پرواز سنگین و آرامی دارند و قادر به انجام مانورهای سریع در هنگام پرواز نیستند.ین گروه از شکاری ها به جای تعغیب طعمه بیشتر ترجیح می دهند شکارچیان بزرگی مانند گربه سانان و یا گرگ ها را دنبال کنند تا از باقی مانده طعمه آنها تغذیه کنند.

تنها سبک خاصی که در نحوه شکار آنها دیده شده پرت کردن پستاندارن از ارتفاعات کوه ها به زمین است.گاهی هم یک مرتبه به دسته ای از پستانداران و یا پرندگان بزرگ جثه حمله می کنند.(مانند کرکس صورت لخت)

بطور کلی از ابزرا مورد نیاز شکار تنها قدرت فوق العاده بدن،حس بینایی و بویایی قوی آنها قابل توجه است.این هم تصویر جنجالی از یک کرکس که یک جورایی قصد دارد یک انسان را شکار کند:

جغد ها

این گروه از شکاری ها مجهز به پیشرفته ترین ابزار مورد نیاز برای شکار هستند که حاصل تکامل چندهزار ساله آنهاست!.جغد ها پروازی آرام و بی صدا دارند،نوع پرهای بال های آنها به گونه ای است که در هنگا م پرواز کمترین صدا را تولید می کند.علت این ویژگی فقط این نیست که طعمه از نزدیک شدن جغد با خبر نشود بیشتر برای این است که جغد صدای طعمه را بشنود....!

فرم گوش ها در جغد شبیه هم نیست.هر گوش رو به جهت خاصی دارد این ویژگی کمک می کند تا پرنده مکان دقیق صدا را تشخیص دهد.البته ابزار دیگری هم برای این کار مورد نیاز است،((یک صفحه گیرنده قوی صدا...!!))تمام صورت جغد به عنوان یک گیرنده صدا عمل می کند علت پهن بودن صورت در جغد ها خصوصا جغدهایی که تنها در شب شکار می کنند همین مسئله است.

بینایی جغدها هم دارای ویژگی خاصی است!چشم ها به نسبت سایر شکاری ها بیشتر رو به جلو متمایل شده در نتیجه جغد دید کامل تری پیدا می کند.قدرت جذب نور چشم ها هم در نوع خود بی نظیر است اطراف صورت جغد نواری به صورت حلقه قرار دارد که این حلقه به جذب نور بیشتر در تاریکی کمک می کند.

پنجه های جغد به نسبت جثه،قوی و بزرگ است در نتیجه به آسانی طعمه را ازپای در می آورد.جغد ها اهل تعقیب و گریز نیستند و سعی می کنند در همان اولین حمله طعمه را غافل گیر کنند.معمولا برفراز شاخه درختان و می نشینند و منتظر نشانه هایی از طعمه مورد نظر خود می مانند.

با این ابزار پیشرفته باید انتظار شکارهای خاص را ازآنها داشت:

_یک گونه خاص از جغدها توانایی شنیدن صدای حرکت یک موش حتی زیر برف آن هم از فاصله بیش از 15 متر را دارد!!

_شاه بوف جغد بسیار بزرگ وقدرتمندی است که قادر به شکار پرندگان شکاری هم هست!!

_جغد قوشی می تواند از فاصله بسیار دور طعمه را رصد کرده و با پروازی سریع آن را شکار کند.

(این گونه از جغد به نظر من یکی از زیباترین پرندگان شکاری موجود در دنیاست!کاش در ایران هم داشتیم..)

طعمه هایی که توسط جغدها شکار می شوند بسیار متنوع است.انواع پرندگان،آبزیان، خزندگان پستاندارن (خصوصا جوندگان) و حشرات.زندگی آنها اسرار بسیار زیادی دارد که همیشه برای محققان شگفت انگیز بوده است.

 

متاسفانه امتحانات مجال نوشتن کامل این مطلب را به من نمیده مجبور به قسمت بندی این نوشته شدم.قسمت آخر را هم در اولین فرصت کامل می کنم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:, ] [ 17:26 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: